Verslag van een dag... - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van Annemieke Rheenen - WaarBenJij.nu Verslag van een dag... - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van Annemieke Rheenen - WaarBenJij.nu

Verslag van een dag...

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

05 April 2007 | Cyprus, Limasol

Dit stuk heb ik geschreven in het ziekenhuis in mijn noteboek:

Ik zit vanavond op de longstay afdeling en het is heel rustig, mijn 2 collega's zitten naast me in het grieks te praten. Versta er niks van heel irritant. Er is niks te doen dus de tijd gaat heel langzaam. Heb zelfs mijn Nederlandse opdrachten al vertaald naar het engels...

Het was zowieso een rustige week. Maandagochtend stond ik ookal op de longstay en was er ook niks te doen. Dinsdag had ik me ziekgemeld omdat ik was flauwgevallen in de keuken. Woensdag was ik toch al vrij en vandaag zit ik dus al weer hier.
Weten jullie nog dat ik vertelde over dat 3 jarige jongentje? Die ligt nu hier op de longstay en we zijn druk bezig uit te vinden waarom zijn infuus niet meer loopt. Voor de zekerheid hebben we een heparinelock gemaakt. (Dat is heparine inspuiten zodat het vat openblijft en het infuus erin kan blijven zonder dat het hoeft te lopen) Ja heb zonder het t weten weer wat geleerd van Klaudia.
Heb maandag voor het eerst een injectie klaar gemaakt en in een infuus gespoten. Klaudia had een klacht gehad van een patient dat ik alleen maar keek en of ze me iets kon laten doen. Ik ben die patient eeuwig dankbaar.

Ik ben er ookal achter gekomen dat het ziekenhuis helemaal niks voor mij is. Niet alleen vanwege de pijn in mijn knie maar ook omdat het teveel gericht is op de handelingen. Ze zien de patienten niet als mens maar als aandoening. Als ze even niks te doen hebben zitten ze in kantoor. Ik heb meer plezier in het contact met mensen, niet dat het hier zo goed gaat. Er zijn toch nog teveel mensen die geen engels praten.

Ik leer toch veel griekse woorden. Zoals ja en nee. Heel raar is dat Ne betekend ja. Klinkt raar want ne zeggen en ja knikken komt voor ons heel onnatuurlijk over.
Ochi betekent nee, Daksi hoor je ook veel en betekent goed/oke. Efgaristo betekent bedankt. En verder ken ik de standaart hallo en doei woorden.

Weer even over het jongentje, zijn ader was gebroken dus vandaar dat het infuus niet meer lief. We hebben het eruit gehaald en een nieuwe erin gedaan. Het is gewoon in 1 keer gelukt. Een wonder na vorige keer.
Nog anderhalf uur dienst, mijn collega zit nu gewoon een spelletje spider sollitair te spelen op de pc. Hoorde van lotte dat het boven wel aardig druk was, daar liggen ook meer patienten.

Heb vandaag ook te horen gekregen op welke afdelingen ik nog meer kom. Ik ga 2 dagen naar de intensive care unit en 3 dagen lang operaties meemaken. Verder kom ik op labour and delivery. Daar heb ik niet echt zin in. Nu maar hopen dat er in de week dat ik er zit niet veel baby's worden verwacht haha

Ik ga er weer mee stoppen want ik mag eerder naar huis!! Jeeh! Moet namelijk lopen naar huis.

Ik wilde er nog foto's bij zetten amar bedenk me nu dat ik mijn camera vergeten ben...slimme ik dus die foto's komen nog...

JASSOU allemaal tot schrijfs
Kus

  • 05 April 2007 - 19:20

    Astrid:

    babies zijn juist lief!!
    maar goed ik kan wel begrijpen een week lang met huilende kinder dat het niet soo heeeeel leuk is nee:P nja je weet teminste dat het ziekenhuis niks voor jouw is dus meer verpleeghuis:) dan is de stage teminste ergens goed voor geweest tog

    trouwens op de drumband zijn we nog druk aan het oefenen voor het concours we hebben het korps opgelet enz. weer veranderd dus ben benieuwt

    kuss as

  • 06 April 2007 - 15:22

    Emmie:

    Hoi Annemieke,

    Leuk om zo jouw ervaringen te lezen.
    Begin je inmiddels al wel wat te wennen?
    Het lijkt mij in ieder een hele ervaring.
    Draaien jullie nu allemaal verschillende diensten?
    Je schrijft dat je nu al weet dat het ziekenhuis niets voor jou is. Zelf vind ik het ook het leukste om meer aandacht voor mensen te hebben dan dat je het over dat ziektegeval hebt.
    Logischerwijs heb je meer contact met de mensen in een verpleeghuis zoals Hogewey.
    Wij wensen je veel succes en blijven jouw dagboek met spanning lezen.

    Liefs van hier,

    Hugo, Emmie, Nicolien en Annemarijn.

  • 06 April 2007 - 18:54

    Jolanda:

    Wat een verhaal, jammer dat je weinig te doen heb, zo duren de werkdagen te lang en verlang je naar een terras zon en een cocktailtje (of zo iets). Spreken de weinige patienten wel engels anders kan je beter curcus grieks voor gevorderde gaan doen. Aangezien je de beginners curcus al afgerond hebt. Hier in weesp is het een goede vrijdag(nou ja) iedereen aan het werk. Zelfs coen. Zijn eerste werkdag, bij een boten poets bedrijf, via zijn school. ´t Zal vanavond wel rustig worden al die uitgebluste mensen.
    Wanneer draai jij je nachtdienst, ik ben benieuwt hoe je dat vindt. Als het zo stil blijft dan is het zo moeilijk om wakker te blijven. Veel koffie, en die curcus dat houd je scherp.
    Nou dag hoor en tot types.

  • 08 April 2007 - 15:10

    Charlot Uit Malta:

    Heeeeeeey wijffie!!
    leuk om te lezen joh!!! :D Delivery ga je echt wel overleven :P baby's zijn sweeeeeeet!! hahaha nou meissie ik hoor wel weer van je en have fun!!!!
    Dikke zoen (K)vanuit het nu uber zonnige Malta!! :D

  • 10 April 2007 - 18:56

    Stéphanie:

    Heeey miekje,
    jammer dat je het ziekenhuis niet zo heel leuk vind, maar dat d8 j al een btje toch? Lastig met je knie maar is misschien wel een goede training;) (spreekt therapeut steef!)In de loop van je stage zal je vast meer mogen doen en wat zelfstandiger zal uiteindelijk allemaal best nog wel leuk zijn;) Hier in weesp gaat ook alles ok hoor! het eerste ijsje bij nelis ook weer gehald!!!! (al jaloers??)magoed ik ga maar es stoppenz al snel weer een berichtje achterlaten. Heel veel succes daar en veel plezier met spuiten;):P
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Limasol

Annemieke

Mensjes, hier gaan jullie alles lezen over mijn super spannende stage op cyprus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 14682

Voorgaande reizen:

22 Maart 2007 - 09 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: