my first surgery - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van Annemieke Rheenen - WaarBenJij.nu my first surgery - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van Annemieke Rheenen - WaarBenJij.nu

my first surgery

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 April 2007 | Cyprus, Limasol

Ik lig nu op de bank voor de tv met een zak chips en lot. Dit heet een nachtdienst haha.

Vanacht was een leerzame nacht! Ik stond op de ER maar ben daar maar 5 minuten geweest. Klaudia zei dat ik met een patient in de hal moest wachten, ik had geen idee wat ik moest doen en waarom, heb maar aan de patient gevraagd of ik haar ergens mee kon helpen. Er was eerst nog een probleem met de opname omdat de vrouw net een dag op cyprus was en haar werkgeefster niet voor haar wilde betalen. Dat is uiteindelijk wel goed gekomen, er kwam een spoedopname.
Ik moest boven op de 2e verdieping opname papieren halen en een operatiehemd. In de lift kwam ik de arts tegen die de operatie zou doen. Hij vroeg of ik het eng vond om met hem mee te gaan. Snapte toen niet waarom hij dat zei maar zei maar stoer neehoor.
Bleek dus uiteindelijk dat ik bij de operatie mocht kijken. Het was half 12 en had echt zoiets van als ik maar niet flauwval!!! Gelukkig ben ik niet onderzeil gegaan!

Die vrouw had 3 weken geleden een biopsie van haar baarmoedermond gehad. (er werd een stukje weefsel weggehaald voor onderzoek op kankercellen) en toen een paar dagen later is de baarmoedermond gescheurd. Ze heeft er 2 weken mee rondgelopen voor het pijn ging doen en bloeden!
De operatie was dus het hechten van de baarmoedermond.
Wat zag dat er pijnlijk uit zeg!! Zo'n gigantische eendenbek om het open te houden, (weet nu precies hoe een vrouw er vanbinnen uitziet jak) en vervolgens propte de arts er allemaal gaasjes in om het bloeden te stoppen en toen begon hij te hechten.
De operatie heeft maar een half uurtje geduurt en de arts vertelde wat ie allemaal deed, heel leerzaam. Klaudia was nergens te bekennen. 1 nadeel de arts gooide er allemaal vaktaal in het engels doorheen dus vaak knikte ik maar gewoon van ja terwijl ik geen idee had waar hij het over had! Gelukkig heeft hij het na de operatie nog een keer kort samengevat in makkelijker engels.

Verder was het een leuke nacht omdat lottes begeleidster en een andere engelse collega allerlei situaties gingen geven met de vraag hoe reageer je en wat doe je. Was heel grappig, de engelse collega had had actrice moeten worden in plaats van verpleegkundige. Ging ze heel dramatisch op de grond vallen en riep ze dat ze dood was. Maar toen wij de beademingsballon pakten om haar te beademen sprong ze op roepend dat ze weer leefde, heel veel gelachen dus maar ook heel veel geleerd.
Iedereen hier is ziek en verkouden, Lotte en daan hoesten zich helemaal kapot en nou moet ik er ook aan geloven, ik begin ook te kuchen en heb keelpijn. Komt waarschijnlijk ook omdat ik in een kamer met airco heb gelegen.

Maandag had ik trouwens mijn eerste dienst op de ER. 's ochtends was er niks aan. Het eerste uur kwam er niemand! Heel anders dan in Nederland. Maar dat komt ook omdat het een privekliniek is. Daarna werd het wat drukker, mensen met maagklachten door het vasteb voor pasen en vervolgens veel soorten vlees eten met pasen. Ja dan kan je vragen om buikpijn.
Verder iemand met zijn schouder uit de kom. Was een naar gezicht hoe dat teruggezet werd! Op een gegeven moment deed de arts zelfs zijn schoen uit om zijn voet tegen de zijkant van de ribben van die arme man te zetten om zo meer kracht te kunnen zetten.
De arts zag me moeilijk kijken en verzekerde me dat die man niks voelde door de pijnstillers die hij had gehad. Je zag wel dat ie helemaal stoned was van de medicatie.
Verder waren er nog wat botbreuken dus niet veel sensationeels.

Ga trouwens niet meer verhuizen! Toen we tegen Philo de huisbaas zeiden dat we ons helemaal thuis voelden hier mochten we gewoon blijven waar we zijn! Opluchting!!!

VAndaag heb ik lekker alleen een stukje gefietst en op een rots aan zee gezeten...lekker een paar brieven geschreven enzo...

Nou ik ben een paar dagen vrij dus jullie zullen ff niks meer horen op mijn site...
Jolanda, Marcel en Wes veel plezier bij Cats ik hoor hoe het was. Jammer dat ik er niet bij was...

Op verzoek van wes...leuk dat iedereen berichtjes achterlaat!!! Blijvben doen hoor...
Tot schrijfs...

  • 12 April 2007 - 17:38

    Bibi:

    Wat een leuke foto's en verhalen!

    Gelukkig gaat het nog goed!
    Liefs Bibi

  • 12 April 2007 - 17:56

    Mer:

    Hi meis,

    Srry dat ik op msn weg ging.. Leuk he, zo'n operatie. Lukt het een btje met de opdrachten?
    Zitten jullie in al in het andere appartement?

    Liefs Mer

  • 13 April 2007 - 10:59

    Jolanda:

    Nog massel dat die arts je uitnodigde bij een o.k. Voor het zelfde geld!!!! Waar was klaudia, heeft zij ook gekeken, en gezorgd voor gezellige commentaar.
    Wat heeft het lang geduurt voor we weer een verslag van je belevenissen konden lezen. Eindelijk. Ben benieuwt naar de rest. Klein verslagje van de boumannen:
    Coen heeft een baantje.
    Arnold is druk en moet over een week afrijden.
    Wesley heeft de baard in zijn keel.
    Marcel werkt zich een slag in de ronte en als hij tijd over heeft computert hij.
    Maar vanavond gaan wij naar CATS voor het geval je het vergeten was.
    Nu ga ik gauw nog even aan het werk en morgen zal ik melden hoe het is geweest.
    Doei anne miek ik kijk uit naar de volgende bloederige verhalen.

  • 14 April 2007 - 16:45

    Je Vader:

    Ben blij dat jeje goed vermaakt. Lees je ook de vakbladen nog door?? Wanneer krijgen wel lekkere bloedige foto's te zien van een operatie??

  • 15 April 2007 - 12:48

    Marcel En Jolanda:

    Ola

    Cats was vet cool
    Je hebt heel wat gemist en dat zal je weten ook.......
    Eerst uitgebreid lux gegeten (bij KFC ;-) )op verzoek van Wes, daarna door het mooie, en drukke, Amsterdam naar Carre gelopen. Daarna in het mooi verbouwde theatertje gekeken naar de uiterst mooie uitvoering gekeken...
    Nou ja, jammer dat je het moest missen maar je hebt een goed excuus.
    Als je terug bent draait de uitvoering ooit nog wel eens.
    Onze "vorige" was ongeveer 15 jaar geleden!!!
    Je ziet maar, wie geduld heeft!!!!!

    Groetjes
    Wij

  • 18 April 2007 - 19:04

    Vronie:

    \hoi Mieke
    Toevallig was ik ook mee naar cats, heb echter niet zo luxe gegeten als Marcel en de rest.
    We zaten op het balkon, dat is redelijk hoog en aangezien ik 'n tikkie hoogtevrees heb kun je je 'n beetje voorstellen hoe ik daar zat.
    Erg leuk om al je verhalen te lezen, ben zelf ooit is op vakantie geweest in griekenland en herken wel wat van alle woorden die je zoal leert daar, zou er bijna een beetje heimwee van krijgen.
    Zo te lezen leer je daar nogal wat op je stageplek, hoop dat je het inmiddels al wat leuker vind dan in het begin.
    Hoop dat het goed blijft gaan!!
    groetjes, vronie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Limasol

Annemieke

Mensjes, hier gaan jullie alles lezen over mijn super spannende stage op cyprus!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 14668

Voorgaande reizen:

22 Maart 2007 - 09 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: